Twitterin automaatiosääntömuutos 2018 – koskee myös ClickDimensions käyttäjiä

Twitterin automaatiosääntömuutos 2018 – koskee myös ClickDimensions käyttäjiä



Twitter julkisti hiljattain uudet säännöt, jotka koskevat automaatiota ja spämmäämistä useiden tilien kautta. Taustat sääntömuutokseen löytyvät Yhdysvaltain vaaleista, sillä tutkimusten mukaan vaalien aikana Twitteriä käytettiin vahvistamaan tiettyjä poliittisia viestejä pyrittäessä vaikuttamaan yleiseen mielipiteeseen.

Twitterin uudistetut säännöt astuvat voimaan 23.3.2018, ja tämän seurauksena myös ClickDimensionsin sosiaalisen median alustan (powered by Oktopost) toiminta muuttuu Twitterin osalta. Tämä koskee suoraan ClickDimensionsista tehtäviä Twitter- postauksia ja Oktopostin Social Engagement –lisäosan käyttäjiä.

Uudet säännöt kieltävät kolmannen osapuolen sovelluksen, ml. Oktopost, sallimasta käyttäjille mahdollisuuden lähettää samanlaisia (tai lähes samanlaisia) tweettejä useisiin tileihin ja tehdä muiTA bulkkitoimia, kuten automaattista seurantaa tai retwiittausta.

Oktopost on toteuttanut seuraavat muutokset noudattaakseen ohjeita ja suojellakseen käyttäjiä saamasta vakavia sanktioita Twitteriltä:

1. Post Console ei salli käyttäjien postata samaa twiittiä useille Twitter –profiileille (koskee sekä heti postattavia että ajastettuja postauksia)
2. Striimit eivät salli käyttäjän tehdä seuraamisia, tykkäämisiä tai retwiittejä massana (useilta eri tileiltä sama toiminta).
3. Autoposter ei enää salli useiden Twitter-profiilien valintaa samassa ympäristössä.

Lisätietoja Oktopostin blogista (englanniksi) product updates blog

Twitter Automation rules (englanniksi) 

”Twitterin palveluita ei saa käyttää roskapostittamiseen. Twitter määrittelee roskapostiksi bulkkitoiminnan ja aggressiivisen toiminnan, jolla pyritään manipuloimaan tai häiritsemään Twitteriä tai sen käyttäjien käyttäjäkokemusta liikenteen tai huomion ohjaamiseksi asiaankuulumattomille tileille, tuotteisiin, palveluihin tai hankkeisiin. Huomioimme muun muassa seuraavat asiat selvittäessämme, onko käytös luokiteltavissa roskapostitukseksi:

  • oletko lyhyen ajan sisällä alkanut seurata lukuisia tilejä ja/tai lopettanut niiden seuraamisen, erityisesti jos olet tehnyt sen käyttämällä automaattitoimintoja (aggressiivinen seuraaminen tai seuraajien tuottaminen)
  • koostuvatko twiittisi tai yksityisviestisi pääosin ilman kommentteja jaetuista linkeistä
  • ovatko lukuisat ihmiset estäneet sinut saatuaan liikaa kohdentamatonta, pyytämätöntä tai itseään toistavaa sisältöä tai muuta toimintaa tililtäsi
  • onko sinusta tehty huomattava määrä roskapostitukseen liittyviä ilmoituksia
  • lähetätkö monistettua tai sisällöltään lähes identtistä sisältöä, vastauksia tai mainintoja useilta tileiltä tai yhdeltä tililtä monistettuina päivityksinä, tai
  • luotko monistettuja tai sisällöltään lähes identtisiä tilejä
  • lähetätkö useita päivityksiä suosittuun puheenaiheeseen tarkoituksena vääristää tai manipuloida aihetta liikenteen tai huomion ohjaamiseksi asiaankuulumattomille tileille, tuotteisiin, palveluihin tai hankkeisiin
  • lähetätkö suuren määrän pyytämättömiä vastauksia tai mainintoja
  • lisäätkö käyttäjiä listoille joukoittain tai aggressiiviseen tyyliin
  • reagoitko sattumanvaraisesti tai aggressiivisesti twiitteihin (tykkäyksin, uudelleentwiittauksin jne.) tai käyttäjiin (seuraamalla, lisäämällä listoille tai hetkiin jne.) huomion ohjaamiseksi asiaankuulumattomille tileille, tuotteisiin, palveluihin tai hankkeisiin
  • lähetätkö toistuvasti toisten henkilöiden tilitietoja ominasi (kuvauksia, twiittejä, profiili-URL-osoitteita jne.)
  • lähetätkö harhaanjohtavia, petollisia tai haitallisia linkkejä (kumppaneiden sivuille tai haittaohjelmia levittäville tai klikkauksia kaappaaville sivuille jne.)
  • luotko valetilejä, valheellisia tilitoimintoja tai näyttökertoja
  • myytkö, ostatko tai yritätkö keinotekoisesti lisätä tilitoimintoja (seuraajia, uudelleentwiittauksia, tykkäyksiä jne.) ja
  • käytätkö tai mainostatko kolmannen osapuolen palveluja tai sovelluksia, joiden väitetään lisäävän seuraajia, uudelleentwiittaajia tai tykkäyksiä (kuten seuraajajunat, ”lisää seuraajia nopeasti” lupaavat sivustot tai muut tilin tai twiittien seuraajien tai toimintojen automaattista lisäämistä tarjoavat sivustot).” Lähde: https://help.twitter.com/fi/rules-and-policies/twitter-rules
By |2018-03-23T11:40:14+00:0023.3.2018|Blogi, Markkinointiautomaatio, Uutiset|

About the Author:

Päivi Silventoinen
Päivi Silventoinen toimii Fenixin markkinointiautomaation liiketoimintayksikön vetäjänä sekä markkinointipäällikkönä. Päivi on ClickDimensionsin sertifioima ja toiminut monipuolisissa myynnin ja markkinoinnin tehtävissä yli 15 vuoden ajan. Ota yhteyttä! Verkostoidun mielelläni kanssasi myös LinkedInissä ja Twitterissä.