Tiedote 1.10.2018 klo 14:00
Elisa Oyj ostaa Fenix Solutions Oy:n liiketoiminnan

Elisa Oyj on ostanut Fenix Solutions Oy:n koko osakekannan. Elisa on tietoliikenne-, ICT- ja digitaalisten palveluiden markkinajohtaja, jonka päämarkkina-alueet ovat Suomi ja Viro. Elisa palvelee yli 2,8 miljoonaa asiakasta, joilla on yli 6,2 miljoonaa liittymää. Elisa tarjoaa ympäristöystävällisiä palveluita viestimiseen ja viihtymiseen, sekä työvälineitä organisaatioiden toiminnan digitalisoimiseen ja tuottavuuden parantamiseen. Markkinajohtajana Elisa on edelläkävijä myös uusien verkkoteknologioiden ja -innovaatioiden, kuten 5G:n, kehittämisessä.

”Elisa on Suomessa kokonaisvaltainen IT-toimittaja ja Microsoftin johtava kumppani ja siten paras mahdollinen toimija kehittämään liiketoimintaa edelleen, mikä on sekä asiakkaidemme että henkilöstömme etu. Olen erityisen iloinen siitä, että Fenixin työtä arvostetaan ja odotukset liiketoiminnan kasvulle ovat korkealla”,  kertoo Fenix Solutions Oy:n toimitusjohtaja Timo Mäkelä.

Fenix Solutionsin liiketoiminta siirtyy Elisa -brändin alle 1.10.2018 alkaen. Fenixin henkilökunta jatkaa nykyisissä tehtävissään ja toimitusjohtaja Timo Mäkelä on nimitetty Elisan Yritysasiakkaat -yksikön IT-liiketoiminnan johtoryhmään vastuualueinaan D365-, BI- ja markkinointiautomaatioliiketoiminta.

”Fenix Solutionsin osaaminen ja ammattilaiset, sekä korkealuokkaiset Dynamics 365 CRM-asiantuntijapalvelut täydentävät erinomaisesti Elisan yritysasiakkaille suunnattua tietoliikenne- ja IT palveluiden sekä digipalveluiden tarjoomaa. D365-markkina on kasvussa ja yhdessä meillä on hyvät edellytykset laajentaa digitaalisia kehitys- ja infrastruktuuripalveluita sekä tehdä entistä tiiviimpää yhteistyötä asiakkaidemme hyväksi”, kertoo Elisan Yritysasiakkaat-yksikön IT-liiketoiminnasta vastaava johtaja Anthony Gyursanszky.

Lisätietoja:

Fenix Solutions Oy, toimitusjohtaja Timo Mäkelä, puh. 045 2684 593, timo.makela@fenixsolutions.fi
Elisa Oyj, johtaja Anthony Gyursanszky, puh. 050 506 7111, anthony.gyursanszky@elisa.fi