Sisäinen CRM-projekti ja laskutus, päivitys 7.9.2018

Sisäinen CRM-projekti ja laskutus, päivitys 7.9.2018

Tein nyt kolmannen kuukausilaskutuksen uudistetulla systeemillämme. En ollut oikein uskoa, kun pystyin tuottamaan 90 laskua alle päivän työllä. Ennen uudistusta minulla meni kolme päivää…olen todella kiitollinen ajansäästöstä.

 
Aikaisempi ratkaisumme (joka sekin oli Dynamics 365 –pohjainen), mutta kumppanin laajennukseen perustuva, näyttäytyy nyt auttamattomasti vanhentuneelta. Pois ovat jääneet:
·         käyttökatkot
·         kierot lisenssimallit
·         heikko dokumentaatio
·         manuaaliset osaprosessit kuten liitedokumenttien eli projektierittelyjen ja tuntierittelyjen tuottaminen ja edelleen kopioiminen laskujen lähetysjärjestelmään
·         sotkuinen tietomalli, joka aiheutti harmaita hiuksia raportoinnin suhteen.
 
Uusi tuotantoympäristömme on käyttöönottoprojektin aikana saanut kantaa nimeä PSA, ja minun puolesta saa olla sen niminen vastakin. Toki me teemme tässä D365CE-ympäristössä kaiken muunkin:
·         synkronoinnit asiakasrekistereihin, kuten Fenixin OPPO-dataan
·         markkinoinnin, yhdistettynä Voice of Customeriin ja ClicDimensionsiin
·         myyntityön liideistä oppojen kautta tilauksiksi
·         PSA-osuudella teemme projektinhallinnan, tuntikirjaukset, laskutukset ja palkanlaskennan lähtödatan
·         lisäksi teemme analytiikkaa PowerBI:llä tuohon päälle
·         ja systeemi on integroitu laskutuksen osalta pilvipalveluun, josta laskut lähtee maailmalle.
 
Olen ilolla huomannut, että uudistettu yhtenäinen toiminnanohjausympäristömme näyttää tuottavan etua kaikille toiminnoillemme:
·         asiakashankinta
·         tuotanto (vasteajalliset huolenpitopalvelut, tuntityöt, projektityöt)
·         asiakaspalvelu
·         hallinto.
 
Kaupan päälle tulee rutkasti synergiaa, kun asiakastieto kumuloituu ja rikastuu päivä päivältä. Ja lisäksi D365-osaaminen pysyy ajan tasalla, kun on uusinta uutta alla – pitäisiköhän kohta uskaltautua asentamaan Outlook APP, mobiili APP ja Relationship Sales?
By |2018-09-18T11:58:01+00:0007.9.2018|Blogi, CRM, Projektit|

About the Author:

Mikko Nordblom
Mikko Nordblomilla on n. 20 vuotta kokemusta IT-alan B2B-myynnistä koulutuksen, laitteiston, laitteistoon liittyvien palveluiden ja liiketoimintaa tukevien tietojärjestelmien osalta (ERP, CRM). Mikko on erikoistunut palvelutuotteiden rakentamiseen. Yksinkertaisuus on valttia palvelun myynnissä, -ostamisessa ja -tuottamisessa – Vaikka palvelun tuottaminen ei todellisuudessa aina yksinkertaista olekaan. Mikko on osa Fenix johtoryhmää sekä yrityksen perustajajäsen.