Sopeudu tai kuole!
Suomalainen liiketoimintaympäristö on muutoksessa: toisille tarjolla on eloonjäämiskamppailua ja toisille menestystä. Yhteistä kaikille on vaatimus sopeutua liiketoimintaympäristön muutoksiin. Fenixin missio on auttaa suomalaisia yrityksiä myymään ja markkinoimaan omia tuotteitaan ja ratkaisujaan – sanalla sanottuna: pärjäämään.
Tämän mission jalkauttaminen ottaa eri ajassa eri muotoja: aloitimme toimintamme vuonna 2009 CRM-tuotekehitysorganisaationa, käynnistimme muutoksen CRM-projektitoimitusorganisaatioksi vuonna 2011 ja CRM-palveluorganisaatioksi 2015.
Olen iloinen, että markkinat ovat ottaneet Fenixin tarjooman positiivisesti vastaan – tämä on tehnyt mahdolliseksi Fenixin kovan ja tuloksellisen kasvun.
Edellä tulikin jo mainittua ne kaksi syytä, joitten vuoksi me teemme omiin järjestelmiimme päivityksen:
toimintamme kasvaa – on enemmän hallittavaa
toimintamme luonne muuttuu – tarvitsemme parhaat mahdolliset työvälineet sekä asiakkuudenhallintaan, markkinointiin että palvelutuotantoon (projektit ja huolenpito) – integroituina.
Olen mukana työvälineiden uudistushankkeessa melko monessa roolissa:
yhtiön hallituksessa päättämässä strategisista painopisteistä
yrityksen johtoryhmässä ohjaamassa hanketta
omistajana kolmessa prosessissa
- myynti, laskutus ja HR
Työvälineiden uudistus koskee muitakin prosesseja ja omistajia:
markkinointi ja asiakashallinta – Päivin omistuksessa
tuotanto – Janin omistuksessa
analytiikka ja raportointi – Henrin omistuksessa.
Listaan tässä vielä ihan konkreettisesti, mitä odotuksia uudistukseen liittyy laskutusprosessin osalta:
paremmat tuntierittelyraportit (enemmän informaatiota asiakkaalle)
laskujen esikäsittely lähemmäs tuotantoa (vähemmän virhetulkintoja matkan varrella)
enemmän dimensioita kirjauksiin (enemmän informaatiota oman toiminnan raportointiin ja ohjaukseen ja sitä kautta palveluvalikoiman kehittämiseen)
parempi integraatio laskutuspalveluun (ennen kaikkea liitetiedostojen eli erittelyjen automaattinen siirtyminen verkkolaskujen liitteeksi).