Fenixin sisäinen CRM-projekti. Päivitys 16.2.2018

CRM-projektin suunta on ollut välillä kateissa

”Viikon alussa pidimme palaverin Mikon (taloushallinto) kanssa ja saimme erinomaiset määritykset raporttien ja tietomallien osalta. Edellisen päivityksen jälkeen asiakasprojekteihin keskittyminen on vienyt mielenkiinnon ja ajatukset muualle kuin sisäiseen projektiin. Lopputuloksena teimme sisäisen projektin kohdalla pari kunnon virhettä, jonka ansiosta olemme päässeet (eli joutuneet) aloittamaan lähes puhtaalta pöydältä alusta. Torstaina aloitimme siis uusilla ajatuksilla uuden ympäristön parissa,  jossa meillä on uuden PSA -moduulin lisäksi Microsoft Dynamics 365:n tuorein versio 9.0.

Projekti on kokonaisuudessaan todella mielenkiintoinen haaste, samaan aikaan on sekä kehitettävä ja kehityttävä yhdessä uusien ominaisuuksien kanssa. Olemme päässeet vastoinkäymisistä huolimatta tilanteeseen, jossa vanhassa järjestelmässämme tietojen ja uusien määritysten pohjalta on  aloitettu tietojen syöttäminen uuteen järjestelmään. Pienistä takaiskuista huolimatta eri versioiden välisten erojen ja ominaisuuksien tutkiminen on erinomaisessa vauhdissa!” -Tuomas Lilius

”Tosiaan PSA-projekti on nyt kiihkeimmässä kehitysvaiheessa, joten tosielämän statuspäivitykset saadaan lähiviikkoina herrojen HK, TL, TJ toimesta. TIedämme, että tulossa on onnistumisia ja mitä luultavimmin myös vastoinkäymisiä. Tulemme jakamaan havaintoja matkan varrelta.

Pienenä pettymyksenä otan se, ettei aikamerkintä-kalenterista käynnistettävää aikamerkintä-lomaketta ei voi kustomoida (= lisätä kenttiä). Tämän johdosta koko aikamerkintäkirjausten käyttötapaa joudutaan meillä muuttamaan, ja muutos ei ainakaan tällä hetkellä ole mielestäni positiivisempaan suuntaan. Muuten PSA-moduuli vaikuttaa lupaavalta ja pienillä kustomoinneilla saamme soviteltua sen tukemaan Fenixin prosesseja.” -Jani Ruotsalainen

Fenixin sisäistä CRM-projektia viedään  eteenpäin ”asiakkaat aina ensin” -mentaliteetillä. Tiedämme itsekin, että muihin asioihin liikaa keskittyminen voi sekä tilaajana että toteuttajana aiheuttaa isoakin hapuilua suunnan kanssa. Olemme päässeet taas oikealle radalle ja jatkamme sisäisen projektin eteenpäin viemistä.

Fenixin sisäisen CRM-projektin aiemmat päivitykset:

1204, 2018

Sisäinen CRM-projekti päivitys 12.4.2018

12.4.2018|Kommentit pois päältä artikkelissa Sisäinen CRM-projekti päivitys 12.4.2018

CRM -toimittajan oma järjestelmäprojekti: OMG, Käyttöönotto lähenee! Keskiviikkona validoimme laskutuksen toimivuutta ja totesimme sen pienten yskähtelyjen jälkeen toimivaksi. Procountoriin siirretty lasku sisälsi kaikki tarvittavat tiedot ja kirjausten erittelykin siirtyi automaattisesti Procountoriin [...]

2203, 2018

Sisäinen CRM-projekti

22.3.2018|Kommentit pois päältä artikkelissa Sisäinen CRM-projekti

CRM -toimittajan oma järjestelmäprojekti - Dynamics 365 for Sales ja  Project Service Automation Yksi tämän vuoden kehityshankkeistamme on asiakaspalvelumme kehittäminen ja järjestelmiemme päivittäminen. Taustalla tulee pyörimään luonnollisesti ainakin Microsoftin D365 ja sieltä [...]

2003, 2018

Sisäinen järjestelmäuudistus – Microsoft Dynamics 365 for Customer Service

20.3.2018|Kommentit pois päältä artikkelissa Sisäinen järjestelmäuudistus – Microsoft Dynamics 365 for Customer Service

Fenixin sisäinen järjestelmäprojekti: Microsoft Dynamics 365 for Customer Service Fenixin sisäisen järjestelmäuudistuksen Customer Service -osion kick-off pidettiin 12.3.2018 Customer Service -osion aloituksessa käytiin läpi taustat ja tavoitteet. Palaverissa pohdittiin myös tarvittavat prosessiuudistukset [...]

203, 2018

Sisäinen CRM-projekti, päivitys 2.3.

02.3.2018|Kommentit pois päältä artikkelissa Sisäinen CRM-projekti, päivitys 2.3.

Kuva Microsoft - Microsoft Dynamics 365 for Project Service Automation Kohti suoraviivaista käyttäjäkokemusta Microsoft Dynamics 365 for Project Service Automation Fenixin sisäisessä järjestelmäprojektissa pyrimme viime viikolla hahmottamaan, mitkä [...]

1602, 2018

Fenixin sisäinen CRM-projekti. Päivitys 16.2.2018

16.2.2018|Kommentit pois päältä artikkelissa Fenixin sisäinen CRM-projekti. Päivitys 16.2.2018

CRM-projektin suunta on ollut välillä kateissa "Viikon alussa pidimme palaverin Mikon (taloushallinto) kanssa ja saimme erinomaiset määritykset raporttien ja tietomallien osalta. Edellisen päivityksen jälkeen asiakasprojekteihin keskittyminen on vienyt mielenkiinnon ja [...]

902, 2018

Fenixin sisäinen CRM -projekti. Päivitys 9.2.2018

09.2.2018|Kommentit pois päältä artikkelissa Fenixin sisäinen CRM -projekti. Päivitys 9.2.2018

Lisää virtaa CRM-projektiin Koska projekti kaipaa selkeästi lisää virtaa, kävimme osan tiimin kanssa hakemassa sitä aamulla pienen yhteistreenin merkeissä. Kiire painaa päälle, sillä samaan aikaan teemme projekteja asiakkaidemme kanssa ja laitamme aina [...]

2901, 2018

CRM-organisaation muutos

29.1.2018|0 Comments

Sopeudu tai kuole! Suomalainen liiketoimintaympäristö on muutoksessa: toisille tarjolla on eloonjäämiskamppailua ja toisille menestystä. Yhteistä kaikille on vaatimus sopeutua liiketoimintaympäristön muutoksiin. Fenixin missio on auttaa suomalaisia yrityksiä myymään ja markkinoimaan omia tuotteitaan ja [...]

2501, 2018

Fenixin sisäinen CRM projekti – päivitys 25.1.2018

25.1.2018|Kommentit pois päältä artikkelissa Fenixin sisäinen CRM projekti – päivitys 25.1.2018

Fenixin sisäinen projekti on käynnissä! Millaisen asiakkuudenhallinnan järjestelmän CRM-asiantuntijatalo saa? Ensimmäinen määrittelypalaveri on pidetty lähinnä laskutuksen näkökulmasta. Mikko esitteli laskutuksen nykyisiä kipupisteitä ja kävimme lävitse sekä nykyisiä että tulevia [...]

1901, 2018

Fenixin sisäinen CRM projekti – päivitys 19.1.2018

19.1.2018|Kommentit pois päältä artikkelissa Fenixin sisäinen CRM projekti – päivitys 19.1.2018

Fenixin sisäinen projekti on käynnissä! Millaisen asiakkuudenhallinnan järjestelmän CRM-asiantuntijatalo saa? Kerroimme joulukuun lopussa, että tulemme uudistamaan omat järjestelmämme ja aiomme tehdä tämän projektin julkisesti. Miksi lähdemme uudistamaan omia järjestelmiämme? [...]

2112, 2017

Millaiset kengät suutarin lapselle

21.12.2017|Kommentit pois päältä artikkelissa Millaiset kengät suutarin lapselle

Millaiset kengät suutarin lapsi saa? Yksi tulevan vuoden kehityshankkeista on oman asiakaspalvelumme kehittäminen ja järjestelmiemme päivittäminen. Taustalla tulee pyörimään luonnollisesti ainakin Microsoftin D365 ja sieltä Sales-, Marketing-, Customer Service- ja Project Service -sovellukset [...]

By | 2018-02-16T14:26:06+00:00 16.2.2018|Blogi, CRM, Projektit|

About the Author:

Tuomas Lilius
Tuomas Lilius toimii Fenixillä junior-ohjelmistosuunnittelijana. "Tällä hetkellä toimin tukitehtävissä osana Fenixin helpdesk-tiimiä, työskennellen mm CRM- ja markkinoinnin automaation ratkaisujen parissa sekä osallistun erilaisiin Microsoft Dynamics kehitystehtäviin. Taustani on logistiikka-alalla, jossa eri käänteiden ja tehtävien kautta päädyin IT-tehtäviin mm. varastonhallintajärjestelmien kanssa. Ohjelmointi on aina kiinnostanut minua, joten erilaisten työtehtävien lisäksi monet harrastukseni ovat lisänneet ohjelmointiosaamistani."