Blogi 2017-11-03T15:48:38+00:00
1904, 2018

Valmistaudu web-seurannassa gdpr:n tuloon / ClickDimensions opt-out seurantakoodi

By | 19.4.2018|Blogi, GDPR, Markkinointiautomaatio|0 Comments

Valmistaudu myös web-sivujen seurannassa GDPR:ään Tulossa pian ClickDimensions markkinoinnin automaatioon: vaihtoehtoinen seurantakoodi. Tämä on yksi teknisistä muutoksista, joita ClickDimensions tekee auttaakseen ClickDimensions –käyttäjiä GDPR – säännösten kanssa. ClickDimensionsissa [...]

1204, 2018

Sisäinen CRM-projekti päivitys 12.4.2018

By | 12.4.2018|Blogi, CRM, Projektit|Kommentit pois päältä artikkelissa Sisäinen CRM-projekti päivitys 12.4.2018

CRM -toimittajan oma järjestelmäprojekti: OMG, Käyttöönotto lähenee! Keskiviikkona validoimme laskutuksen toimivuutta ja totesimme sen pienten yskähtelyjen jälkeen toimivaksi. Procountoriin siirretty lasku sisälsi kaikki tarvittavat tiedot ja [...]

2303, 2018

Twitterin automaatiosääntömuutos 2018 – koskee myös ClickDimensions käyttäjiä

By | 23.3.2018|Blogi, Markkinointiautomaatio, Uutiset|0 Comments

Twitterin automaatiosääntömuutos 2018 - koskee myös ClickDimensions käyttäjiä Twitter julkisti hiljattain uudet säännöt, jotka koskevat automaatiota ja spämmäämistä useiden tilien kautta. Taustat sääntömuutokseen löytyvät Yhdysvaltain [...]

2203, 2018

Sisäinen CRM-projekti

By | 22.3.2018|Blogi, CRM, Projektit|Kommentit pois päältä artikkelissa Sisäinen CRM-projekti

CRM -toimittajan oma järjestelmäprojekti - Dynamics 365 for Sales ja  Project Service Automation Yksi tämän vuoden kehityshankkeistamme on asiakaspalvelumme kehittäminen ja järjestelmiemme päivittäminen. Taustalla tulee pyörimään luonnollisesti [...]

2003, 2018

Sisäinen järjestelmäuudistus – Microsoft Dynamics 365 for Customer Service

By | 20.3.2018|CRM, Projektit|Kommentit pois päältä artikkelissa Sisäinen järjestelmäuudistus – Microsoft Dynamics 365 for Customer Service

Fenixin sisäinen järjestelmäprojekti: Microsoft Dynamics 365 for Customer Service Fenixin sisäisen järjestelmäuudistuksen Customer Service -osion kick-off pidettiin 12.3.2018 Customer Service -osion aloituksessa käytiin läpi taustat ja tavoitteet. [...]

703, 2018

Ideoita markkinointiin Microsoft Dynamics 365:ssa

By | 07.3.2018|Markkinointiautomaatio|0 Comments

Markkinointia Microsoft Dynamics 365:n kanssa - ideakirja 2018 eli 30 tapaa muuttaa markkinointisi 30 päivässä Etsitkö uusia markkinoinnin ideoita? Englanninkielinen ClickDimensionsin idea-ekirja sisältää 30 vinkkiä / artikkelia, [...]

203, 2018

Sisäinen CRM-projekti, päivitys 2.3.

By | 02.3.2018|Blogi, CRM, Projektit|Kommentit pois päältä artikkelissa Sisäinen CRM-projekti, päivitys 2.3.

Kuva Microsoft - Microsoft Dynamics 365 for Project Service Automation Kohti suoraviivaista käyttäjäkokemusta Microsoft Dynamics 365 for Project Service Automation Fenixin sisäisessä järjestelmäprojektissa [...]

1602, 2018

Fenixin sisäinen CRM-projekti. Päivitys 16.2.2018

By | 16.2.2018|Blogi, CRM, Projektit|Kommentit pois päältä artikkelissa Fenixin sisäinen CRM-projekti. Päivitys 16.2.2018

CRM-projektin suunta on ollut välillä kateissa "Viikon alussa pidimme palaverin Mikon (taloushallinto) kanssa ja saimme erinomaiset määritykset raporttien ja tietomallien osalta. Edellisen päivityksen jälkeen asiakasprojekteihin [...]

1602, 2018

Mitä data-analyytikko tekee?

By | 16.2.2018|Analytiikka, Blogi, Business intelligence, data|Kommentit pois päältä artikkelissa Mitä data-analyytikko tekee?

Mitä data-analyytikko tekee? Joudun toisinaan selittämään, mitä data-analytiikka on. Usein sivuutan kysymyksen selittämällä jotain yleismaailmallista tilastollisesta analyysista, koneoppimisesta tai raportoinnista. Nämä ovat kuitenkin vain pieni osa data-analyytikon [...]

902, 2018

Fenixin sisäinen CRM -projekti. Päivitys 9.2.2018

By | 09.2.2018|Blogi, CRM, Projektit|Kommentit pois päältä artikkelissa Fenixin sisäinen CRM -projekti. Päivitys 9.2.2018

Lisää virtaa CRM-projektiin Koska projekti kaipaa selkeästi lisää virtaa, kävimme osan tiimin kanssa hakemassa sitä aamulla pienen yhteistreenin merkeissä. Kiire painaa päälle, sillä samaan aikaan teemme projekteja [...]

2501, 2018

Fenixin sisäinen CRM projekti – päivitys 25.1.2018

By | 25.1.2018|Analytiikka, Blogi, Business intelligence, CRM, data, Projektit|Kommentit pois päältä artikkelissa Fenixin sisäinen CRM projekti – päivitys 25.1.2018

Fenixin sisäinen projekti on käynnissä! Millaisen asiakkuudenhallinnan järjestelmän CRM-asiantuntijatalo saa? Ensimmäinen määrittelypalaveri on pidetty lähinnä laskutuksen näkökulmasta. Mikko esitteli laskutuksen nykyisiä kipupisteitä ja kävimme [...]

1901, 2018

Fenixin sisäinen CRM projekti – päivitys 19.1.2018

By | 19.1.2018|Analytiikka, Blogi, Business intelligence, CRM, data, Projektit|Kommentit pois päältä artikkelissa Fenixin sisäinen CRM projekti – päivitys 19.1.2018

Fenixin sisäinen projekti on käynnissä! Millaisen asiakkuudenhallinnan järjestelmän CRM-asiantuntijatalo saa? Kerroimme joulukuun lopussa, että tulemme uudistamaan omat järjestelmämme ja aiomme tehdä tämän projektin julkisesti. [...]

1801, 2018

Fenix Solutions sijoittui Euroopan ykköseksi ja globaalisti viidenneksi ClickDimensions TOP10 -partnerit listalla

By | 18.1.2018|Markkinointiautomaatio, Uutiset|Kommentit pois päältä artikkelissa Fenix Solutions sijoittui Euroopan ykköseksi ja globaalisti viidenneksi ClickDimensions TOP10 -partnerit listalla

Fenix Solutions sijoittui Euroopan ykköseksi ja globaalisti viidenneksi ClickDimensions TOP10 -partnerit listalla Fenix Solutions on kovassa seurassa ja sijoittui globaalisti TOP5 -partneriksi ja Euroopan ensimmäiseksi. Fenix Solutions on [...]

2112, 2017

Konkretiaa Teollisuuden digitaaliseen vallankumoukseen

By | 21.12.2017|Blogi, Tapahtumat, Uutiskirje|Kommentit pois päältä artikkelissa Konkretiaa Teollisuuden digitaaliseen vallankumoukseen

Arrow ja Microsoft järjestävät yhdessä kumppaneidensa kanssa ainutlaatuisen IoT-seminaarin. Fenix on osa Arrow:n IoT kumppaniverkostoa. Tilaisuudessa käsitellään valmistavan teollisuuden digitalisaatiota eri näkökulmista, uusien teknologioiden tuomia mahdollisuuksia, sekä käytännön kokemuksia. Pääaiheita [...]

2112, 2017

Hyvää joulua 2017

By | 21.12.2017|Blogi, Uutiset, Uutiskirje|Kommentit pois päältä artikkelissa Hyvää joulua 2017

Toivotamme Sinulle rauhallista joulun aikaa ja kiitämme vuodesta 2017! Ennen vuoden vaihtumista rauhoitumme joulun viettoon, mutta toimistomme ovat avoinna normaalisti pyhäpäiviä lukuunottamatta. Hyvää Joulua! Fenixin tiimin puolesta Timo [...]

2112, 2017

Millaiset kengät suutarin lapselle

By | 21.12.2017|Blogi, Projektit, Uutiset, Uutiskirje|Kommentit pois päältä artikkelissa Millaiset kengät suutarin lapselle

Millaiset kengät suutarin lapsi saa? Yksi tulevan vuoden kehityshankkeista on oman asiakaspalvelumme kehittäminen ja järjestelmiemme päivittäminen. Taustalla tulee pyörimään luonnollisesti ainakin Microsoftin D365 ja sieltä Sales-, Marketing-, Customer [...]

1212, 2017

Täysi vuosi Fenixillä

By | 12.12.2017|Blogi|Kommentit pois päältä artikkelissa Täysi vuosi Fenixillä

Tasan vuosi sitten tähän aikaan asentelin konetta ja kurkistin ensimmäistä kertaa fenixläisenä Dynamicsiin (pää oli melko pyörällä sillon). Nyt samalla päivämäärällä, tasan vuosi sen jälkeen, työstämme tiimin kanssa mielenkiintoista verkkokauppaintegraatiota CRM:ään. 

112, 2017

Älykästä asiakashankintaa Oppodatan avulla

By | 01.12.2017|Analytiikka, Blogi, Business intelligence, data, Uutiset|0 Comments

Prospektointi ja laadukkaiden markkinointilistojen luominen on aikaa vievää puuhaa. Oppodata tehostaa markkina- ja kohderyhmäanalyysien tekoa sekä markkinointi- ja myyntitoimenpiteiden kohdistamista.

2311, 2017

Kasvu 2.0

By | 23.11.2017|Analytiikka, Blogi, Business intelligence, data, Uutiset, Uutiskirje|0 Comments

Vieläko Excel johtaa yrityksesi myyntiä? On maanantaiaamu. Edessäsi on lämmin kuppi kahvia ja viikkopalaveri. Olet viikonloppuna päivittänyt Excel-taulukon, jotta voit vastata kaikkiin myyntiryhmän sinulle esittämiin kysymyksiin. Kun H-hetki koittaa, [...]

2111, 2017

MLP – Asiakaslähtöisempää viestintää markkinoinnin automaation avulla

By | 21.11.2017|Blogi, Referenssit, Uutiset, Uutiskirje|0 Comments

Fenix Solutionsin markkinointiautomaation tiimi avasi meille ei vain ClickDimensionsin käytön järjestelmänä, vaan käytäntöjen muutoksen markkinointiviestinnän ja myynnin integraation takana

2709, 2017

Alertum – tekoja ja oikeat välineet

By | 27.9.2017|Blogi, Referenssit, Uutiset, Uutiskirje|Kommentit pois päältä artikkelissa Alertum – tekoja ja oikeat välineet

"Visionamme on luoda osaamisella maailman turvallisin yhteiskunta. Se ei synny ilman tekoja." Alertumin toimitusjohtaja Antti Leimu ja koulutussuunnittelusta sekä järjestelmähankkeista vastaava Minna Tunkelo kertovat yhteistyöstä Fenixin kanssa.

2009, 2017

Haemme palvelupäällikköä

By | 20.9.2017|Blogi, Työpaikat|Kommentit pois päältä artikkelissa Haemme palvelupäällikköä

Haemme palvelupäällikköä! Fenixin huolenpitopalveluiden tavoite on olla asiakkaan ensisijainen valinta, kun hän päättää CRM-palveluidensa järjestämisestä. Huolenpitopalvelut liittyvät olennaisesti FENIXIN strategiaan ja uudistumiseen, sillä missiomme on pitää huolta asiakkaidemme CRM-palveluiden arjen [...]

1809, 2017

1-2 Junior ohjelmistosuunnittelija

By | 18.9.2017|Blogi, Täytetyt työpaikat, Työpaikat|Kommentit pois päältä artikkelissa 1-2 Junior ohjelmistosuunnittelija

Kiitos loistavista hakemuksista, olemme löytäneet uudet fenixläiset tiimiimme! Haemme Turun toimipisteeseemme Junior ohjelmistosuunnittelijaa   Haemme 1-2 junior ohjelmistosuunnittelijaa Fenixin tiimiin Toimenkuvaan kuuluu: Microsoft Dynamics CRM, MA ja BI -ratkaisujen tekninen [...]

109, 2017

Kesä Fenixillä

By | 01.9.2017|Blogi|Kommentit pois päältä artikkelissa Kesä Fenixillä

Kesä Fenixillä Kaksi opiskelijaa tarttuivat tilaisuuteen ja viettivät kesän 2017 harjoittelijoina Fenixillä. Kesä vierähti mielenkiintoisten työtehtävien parissa nopeasti ja nyt meistä tuntuu jo alan ammattilaisilta verrattuna lähtökohtiin. Kesätyöpaikkana Fenix Solutions [...]

2208, 2017

GDPR-vaatimusten täyttäminen toiminnan kehittäjänä

By | 22.8.2017|Blogi, CRM, data, GDPR, Uutiskirje|0 Comments

1 Oletettavasti akronyymiä GDPR ei tarvitse kenellekään enempää avata. EU:n tietosuoja-asetuksella on saatu aikaan paljon liikehdintää kaikissa yrityksissä, joissa on rekistereitä. Mutta  jos hieman kuitenkin avataan... Mitä ja ketä [...]

808, 2017

MPS-Yhtiöt Liiketoimintaymmärryksen avulla ohjattua asiakashallintaa

By | 08.8.2017|Referenssit, Uutiset, Uutiskirje|Kommentit pois päältä artikkelissa MPS-Yhtiöt Liiketoimintaymmärryksen avulla ohjattua asiakashallintaa

Valitessamme asiakkuudenhallintajärjestelmän kumppania pidimme tärkeänä valintakriteerinä sitoutumista kehitystyöhön kanssamme, MPS:n tulevien tarpeiden mukaisesti

3005, 2017

Asiakkaat tutummaksi datan avulla

By | 30.5.2017|Analytiikka, Business intelligence|0 Comments

Asiakkaat tutummaksi datan avulla Aikaisemmassa blogikirjoituksessa keskusteltiin osatotuuksien perusteella ennustamisen riskeistä ja dataan perustetun ennustamisen mahdollisista hyödyistä. Ennustamisen lisäksi myös taaksepäin katsominen datan avulla voi johtaa hyviin tuloksiin [...]

2404, 2017

Markkinoinnin automaation maaliskuu

By | 24.4.2017|Blogi, Markkinointiautomaatio|0 Comments

Fenix ja markkinoinnin automaatio  CRM ja markkinointi Elämme Microsoftin ekosysteemissä ja Fenix on opittu tuntemaan erinomaisena CRM -toteuttajana. Vuodesta 2016 lähtien olemme panostaneet erityisesti markkinoinnin automaatioon, ei [...]

1104, 2017

Myynnin ennustaminen Stetson-Harrison -menetelmällä

By | 11.4.2017|Analytiikka, Blogi, Business intelligence, CRM, data|Kommentit pois päältä artikkelissa Myynnin ennustaminen Stetson-Harrison -menetelmällä

Ennusteita tulevaan vai vilkaisu taustapeiliin? Riittääkö myynnissä vilkaisu taustapeiliin? Jokainen controlleri ja yrityspäättäjä tietää, kuinka tärkeää myynnin aktiivinen seuraaminen on. Se mahdollistaa: inventaarion hallinnan työnsuunnittelun [...]

2203, 2017

Markkinoinnin automaatio – mitä, kenelle ja miksi?

By | 22.3.2017|Blogi, Markkinointiautomaatio|0 Comments

Markkinointiautomaation kolme kuuminta kysymystä: "mitä, kenelle ja miksi"? Markkinoinnin automaatio tuntuu olevan nousevan yhtä kiihtyvässä vauhdissa esille niin somessa kuin keskusteluissa.. Mahdollisesti olet itsekin lukenut markkinoinnin automaatiosta, osallistunut [...]

2002, 2017

Varaa maksuton Business Intelligence -konsultaatio!

By | 20.2.2017|Analytiikka, Business intelligence, data, Uutiset|Kommentit pois päältä artikkelissa Varaa maksuton Business Intelligence -konsultaatio!

Varaa maksuton Business Intelligence -konsultointi Haasta meidät osoittamaan analytiikan voima! Nyt sinulla on ainutlaatuinen tilaisuus varata veloitukseton tunnin Business Intelligence konsultointi. Tunnin aikana: Käymme [...]

302, 2017

Supersearch – Hakutyöväline vaativaan käyttöön

By | 03.2.2017|Blogi, CRM|Kommentit pois päältä artikkelissa Supersearch – Hakutyöväline vaativaan käyttöön

Supersearch Hakutyöväline vaativaan käyttöön Supersearch on tuote jota olemme kehittäneet vuodesta 2011 lähtien. Supersearch tukee Microsoft Dynamics CRM:n versioita 2011, 2013, 2015 ja 2016. Supersearch on syntynyt asiakkaidemme [...]

2601, 2017

Markkinointiautomaatio, prosesseja ja ketteryyttä

By | 26.1.2017|Blogi, Markkinointiautomaatio|Kommentit pois päältä artikkelissa Markkinointiautomaatio, prosesseja ja ketteryyttä

Markkinoinnin automaatio vaatii insinöörin ajattelua ja jähmeät otteet? Markkinointiautomaatio oli pitkään joko harvojen ja valittujen (suurten yritysten) herkkua tai mainostoimistojen tuottamaa palvelua. Mitä markkinoinnin automaatio sitten on? Wikipediassa kuvaillaan markkinointiautomaatiota näin: [...]

1001, 2017

Fenix ja markkinoinnin piipitys*

By | 10.1.2017|Blogi|Kommentit pois päältä artikkelissa Fenix ja markkinoinnin piipitys*

Fenix ja markkinoinnin piipitys* Fenixillä on uskomattomia asiakastarinoita, Fenix toimittaa loistavia ratkaisuja, Fenix kasvaa... Upeita tarinoita ja toteutuksia. Kaikki tämä on yrityksen markkinoinnille loistavaa rakettipolttoainetta... Kuulostaa loistavalta, eikö? [...]

2712, 2016

CRM 2016 ja Outlook Clientin jatkuvat salasanakyselyt

By | 27.12.2016|Blogi, CRM|Kommentit pois päältä artikkelissa CRM 2016 ja Outlook Clientin jatkuvat salasanakyselyt

Dynamics CRM 2016 ja Outlook clientin jatkuvat salasanakyselyt Kuten lukijamme varmasti tietävät, Fenixin tarjoamaan kuuluu oma Dynamics CRM-pilvipalvelumme: SuomiCRM.fi. Kuluvana vuonna olemme toteuttaneet versiopäivityksen 2016:een, uusimpien päivityspakettien kera. [...]

2411, 2016

Datat pilveen? Onnistuu!

By | 24.11.2016|Blogi, CRM, data|Kommentit pois päältä artikkelissa Datat pilveen? Onnistuu!

Datat pilveen? Onnistuu! Tietojärjestelmien siirtyminen pilvipalveluiden huolehtivien siipien alle on eduistaan huolimatta luonut uusia haasteita datamassojen siirtämisessä pilveen. Paikallisesti ylläpidetyillä palvelimilla tietokantojen liikuttelu onnistuu ilman suurempia murheita, mutta pilvessä [...]

1611, 2016

Dynamics 365 on täällä. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

By | 16.11.2016|Blogi, CRM|Kommentit pois päältä artikkelissa Dynamics 365 on täällä. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

Dynamics 365 on täällä! Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Filosofia uuden mallin takana on yhdistää Dynamics tuoteperheen ratkaisut CRM, AX ja NAV lähemmäksi toisiaan sekä Office 365:tä. Loppukäyttäjän näkökulmasta [...]

911, 2016

Pilvipalvelua – tuoreena pakkasesta

By | 09.11.2016|Blogi|Kommentit pois päältä artikkelissa Pilvipalvelua – tuoreena pakkasesta

Pilvipalvelua - tuoreena pakkasesta Esipuhe Elämme mielenkiintoisia aikoja: ohjelmistoista tulee äppejä, puhelimista tulee älykkäitä ja palvelua saa pilvestä. Autotkin ajavat itsekseen ja robotit hoitavat imuroinnin ja ruohonleikkuun – [...]

3110, 2016

Mistä syntyy hyvä työpaikka?

By | 31.10.2016|Blogi, Työpaikat|Kommentit pois päältä artikkelissa Mistä syntyy hyvä työpaikka?

Miksi Fenix on hyvä työpaikka Työssäkäynnin perustarkoitus on luonnollisesti toimeentulon hankkiminen, jolloin työntekijä saa hankittua itselleen ja lähimmäisilleen välttämättömät hyödykkeet, ja vähemmän välttämättömiä turhakkeitakin. Toimeentulotehtävän lisäksi työllä voi olla [...]

1110, 2016

R: akatemiaa vai yritysjohtamista?

By | 11.10.2016|Analytiikka, Blogi, Business intelligence, data|Kommentit pois päältä artikkelissa R: akatemiaa vai yritysjohtamista?

R: akatemiaa vai yritysjohtamista? R on aakkosten 18. kirjain, kemiallinen kasvuvakio ja Ruotsalaisen Kansanpuolueen jäsen. Näiden lisäksi R on myös eräs tilastotieteilijöiden suosima ohjelmointikieli. Eräässä Uuden-Seelannin yliopistossa alkunsa saanut [...]

2809, 2016

Power BI -erään asiakascasen kuvaus

By | 28.9.2016|Analytiikka, Blogi, Business intelligence, data|Kommentit pois päältä artikkelissa Power BI -erään asiakascasen kuvaus

Lojuuko teillä arvokasta tietoa unohdettuna? Useimmilla yrityksillä on vuosien, ellei vuosikymmenten ajan kerättyä tietoa myyynnistä ja asiakkaistaan. Liian usein tämä arvokas tieto jää lojumaan jonnekin kovalevyn nurkkalohkoon eikä [...]

709, 2016

Tiedote

By | 07.9.2016|Blogi, Uutiset|Kommentit pois päältä artikkelissa Tiedote

Huomisen asiakkaat jo tänään? Lanseeraamme tänään täysin uudenlaisen ratkaisun, jossa olemme yhdistäneet mullistavalla tavalla asiakkuudenhallinnan, yritystietopankin ja myyntivinkit. Ensin olivat suo, kuokka ja Jussi. Sitten tuli CRM, [...]

1208, 2016

”Ei teit mittä autta vois?”

By | 12.8.2016|Blogi|Kommentit pois päältä artikkelissa ”Ei teit mittä autta vois?”

”Ei teit mittä autta vois?” Pari kuukautta sitten luin Perjantaikokki-blogista kaksi hyvin erilaista palvelukokemusta saman ketjun sisällä. Sen sai minut pohtimaan omaa tekemistäni palvelun parissa: kokemusta kun löytyy nykyään tilanteen [...]

1702, 2016

Power BI Connector Powered by Fenix

By | 17.2.2016|Blogi|Kommentit pois päältä artikkelissa Power BI Connector Powered by Fenix

Microsoft julkaisi viimen vuoden alkupuolella Power BI nimisen raportointialustan, jolla pystyy tekemään nopeasti visuaalisesti näyttäviä raportteja. Raporttien lähteenä voi käyttää esimerkiksi omia Excel-tiedostoja tai tietokantaa. Useat suositut pilvipalvelut ovat myös tuettuna ja näistä mainittakoon Dynamics CRM Online ja sosiaalisen median puolelta Twitter ja Facebook. Lista päivittyy lähes viikottain, joten on hyvä tarkastaa nykyinen tilanne.

1012, 2015

Tuliaisia Barcelonasta! (MS Convergence 2015 EMEA)

By | 10.12.2015|Blogi|Kommentit pois päältä artikkelissa Tuliaisia Barcelonasta! (MS Convergence 2015 EMEA)

Fenix oli tänä vuonna paikan päällä Microsoftin Convergence 2015 EMEA –tapahtumassa Barcelonassa. Päivät olivat täynnä uusia julkistuksia, verkostoitumista, näkemyksiä, mahdollisuuksia ja upeita esimerkkejä yrityksistä, jotka ovat liiketoiminnassaan hyödyntäneet onnistuneesti Microsoftin ratkaisuja. Erityiskiitos asiakkaillemme, jotka tulitte mukanamme nauttimaan kauniista säästä ja Microsoft-teknologian uusista tuulista!

812, 2015

CRM, Markkinoinnin automaatio ja BI – kuusi askelta onneen

By | 08.12.2015|Blogi|Kommentit pois päältä artikkelissa CRM, Markkinoinnin automaatio ja BI – kuusi askelta onneen

Onnen tai onnellisuuden määritelmiä on maailma pullollaan. Tässä kirjoituksessa onni rajautuu siihen, että yrityksenne saa markkinointinsa ja myyntinsä osalta hyvän pyörän pyörimään – loppu tunnetusti seuraa itsestään. Yhden oletuksen olen tehnyt: yrityksellänne on jo ERP-ratkaisu. Tällä tarkoitan ohjelmistoa/toimintatapaa, jolla hallitaan aikaan saatujen asiakkuuksien osalta tuotantoprosessit, toimitusprosessit, laskutusprosessit ja kirjanpito. Kutsuttakoon tätä tilannetta Lähtötilanteeksi.

212, 2015

Mobiilisovelluksen suunnittelu kehitystiimin näkökulmasta

By | 02.12.2015|Blogi|0 Comments

En ole aikaisemmin törmännyt suomalaiseen blogikirjoitukseen, joka kertoisi, mitä kysymyksiä ja teknisiä haasteita on tullut matkan varrella vastaan, kun mobiilisovellusta on lähdetty suunnittelemaan ja kehittämään. Tässä on ehkä ensimmäinen sellainen, CC0-lisenssillä varustettuna, aidosti avointa, lähdekoodilisenssiä mukaillen.

411, 2015

Kokemuksia Sharepointista

By | 04.11.2015|Blogi|0 Comments

Otimme yrityksessämme hiljattain käyttöön SharePoint Onlinen osana Office 365-pakettia. SharePoint herätti luottamuksen ensisilmäyksestä lähtien selkeällä, Microsoftin tuttua ja turvallista linjaa noudattavalla käyttöliittymällään. Ilokseni luin myöhemmin SharePointin nettisivuilta vaistoni osuneen oikeaan.

1210, 2015

Sähköinen koulutus avaa uusia mahdollisuuksia

By | 12.10.2015|Blogi|0 Comments

Sähköinen koulutus avaa uusia mahdollisuuksia Jatkossa CRM-järjestelmäkoulutukseen voi osallistua vaikka kotisohvalla loikoillen ja kahvikuppi kädessä. Kätevää verkkokurssia ei ole sidottu aikaan tai paikkaan. Microsoft Dynamicsin parissa tapahtuu hengästyttävään tahtiin. Yksi [...]

1106, 2015

Power BI räjäyttää Dynamics CRM:n raportointi- ja analysointimahdollisuudet?

By | 11.6.2015|Blogi|Kommentit pois päältä artikkelissa Power BI räjäyttää Dynamics CRM:n raportointi- ja analysointimahdollisuudet?

Power BI räjäyttää Dynamics CRM:n raportointi- ja analysointimahdollisuudet? Mikä Power BI? Microsoft julkaisi tänä vuonna uuden Power BI -palvelunsa käyttöön Yhdysvaltojen ulkopuolella. Tarkoituksena on tuoda yksinkertainen ja helppokäyttöinen BI-ratkaisu käyttäen [...]

2111, 2014

Myynnin johtaminen järjestelmäviidakossa

By | 21.11.2014|Blogi|Kommentit pois päältä artikkelissa Myynnin johtaminen järjestelmäviidakossa

Myynnin johtaminen järjestelmäviidakossa Vaikuttaako kuvaus tutulta? Johto analysoi asiakaskantaa omilla järjestelmllään. Analysoinnin tuloksista ja kohderyhmistä tulostetaan raportit. Kohderyhmille luodaan kampanjat ja kirjataan näihin liittyvät ohjeistukset. Raportit jaetaan myynnille ohjeistuksen kera. [...]

1911, 2014

Etra – CRM ohjaa toimintatapojamme

By | 19.11.2014|Referenssit, SuomiCRM -tarinat|Kommentit pois päältä artikkelissa Etra – CRM ohjaa toimintatapojamme

Suomalainen monialakonserni Etola-yhtiöt on suomalainen perheyritys, joka muodostuu noin 30 keskenään tiiviissä yhteistyössä toimivasta erikoisliikkeestä. Yhtiöiden kokonaisliikevaihto on n. 400 milj. euroa ja henkilöstömäärä noin 1 500. Yhtymän päätoimialat ovat [...]

1911, 2014

Kiinteistöalan Kustannus

By | 19.11.2014|Referenssit, SuomiCRM -tarinat|Kommentit pois päältä artikkelissa Kiinteistöalan Kustannus

CRM toimii Kiinteistöalan Kustannus Oy:n tietojärjestelmäinfrastruktuurin ytimenä. xRM-tekniikoilla laajennetusta Microsoft Dynamics CRM:stä on muuhunkin kuin pelkkään asiakkuudenhallintaan. Vahvasti muihin järjestelmiin integroitu Kiinteistöalan Kustannus Oy:n CRM-järjestelmä toimii luontevasti myös toiminnanohjausjärjestelmän [...]

1011, 2014

Ordior

By | 10.11.2014|Referenssit, SuomiCRM -tarinat|Kommentit pois päältä artikkelissa Ordior

Ordiorille käyttöön SuomiCRM.fi pilvipalvelu myynnin- ja huollon työvälineeksi. Ordior on perustettu 1.8.1992. Ordior tuo maahan ja myy useiden kansainvälisesti johtavien laitevalmistajien laboratoriolaitteita, reagensseja ja laboratoriotarvikkeita. Ordiorin tärkeimmät asiakasryhmät ovat elintarvike- [...]

510, 2014

10 askelta kohti sosiaalista liiketoimintaa

By | 05.10.2014|Blogi|Kommentit pois päältä artikkelissa 10 askelta kohti sosiaalista liiketoimintaa

Fenix Solutions Oy aloitti tänä kesänä ensimmäiset askeleensa kohti sosiaalista liiketoimintaa yhteistyössä Aller Median kanssa. Allerilla liiketoimintajohtajana työskentelevä, Fenix Solutionsin SOME-kummi, Janne Pullinen kävi vetämässä meidän tiimille pari workshoppia koskien kyseistä [...]

510, 2014

Lämpöpuisto

By | 05.10.2014|KASVU -tarinat, Referenssit|Kommentit pois päältä artikkelissa Lämpöpuisto

Turkulainen Lämpöpuisto on tuplannut liikevaihtonsa sadasta yli kahteensataan miljoonaan viidessä vuodessa. Sillä on noin 10 % osuus Suomen lämmitysöljymarkkinoista. Lämpöpuisto aloitti Fenix Solutionsin johdolla Kasvu-palvelun käytön vuosi sitten. Aikaisemmin asiakastietoja [...]

510, 2014

Citywork

By | 05.10.2014|KASVU -tarinat, Referenssit|Kommentit pois päältä artikkelissa Citywork

Huimia tuloksia asiakastyöllä Citywork kasvatti vuosina 2007–2011 liiketoimintaansa nopeasti nollasta 15 miljoonaan euroon. Uudelle kasvu-uralle pääseminen vaati viestin terävöittämistä ja asiakastyön tehostamista. Citywork otti käyttöön Kasvu-palvelun reilu vuosi sitten. Henkilöstötoimialan [...]