Fenix Solutions Oy aloitti tänä kesänä ensimmäiset askeleensa kohti sosiaalista liiketoimintaa yhteistyössä Aller Median kanssa.

Allerilla liiketoimintajohtajana työskentelevä, Fenix Solutionsin SOME-kummi, Janne Pullinen kävi vetämässä meidän tiimille pari workshoppia koskien kyseistä aihiota.

Jannen löydät LinkedIn:stä Janne Pullinen tai Twitteristä : @JannePullinen 

Alla on Aller:in kuvaamat ja Jannen tukemat 10 askelta kohti sosiaalista liiketoimintaa.

Aller_media_toimintamalli

 

Workshoppien aikana kävi selväksi, että oikea vaikuttamisen kanava Fenix Solutionsille tulisi olemaan LinkedIn. Tämä johtuu siitä, että laajasti käytössä olevista sosiaalisen median kanavista LinkedIn on juuri se jossa asiakkaamme ja sidosryhmämme ovat.

Fenix Solutions Oy:n LinkedIn sivuja pääset katsomaan täältä. Uuteen sosiaalisen median sisältöstrategiaamme kuuluu ajankohtaisten ja mielenkiintoisten blogijulkaisujen kirjoittaminen, joten seuraathan meitä myös sosiaalisessa mediassa!

Otettiin myös käyttöön vahvemmin sisäisen jakamisen kulttuuri Yammer alustalla. Yammerin käyttö avasi työskentelyyn mahdollisuuden mm. välikommenttien ja mielipiteiden kysymiseen uuden sivuston ulkoasua koskien ilman erillisen palaverin pitäistä. Palaverit työn lomassa kuitenkin keskeyttävät työnteon ja draivin joka on etenkin tehokkaassa ohjelmistokehityksessä tärkeässä asemassa.

Tärkeää onkin valita oikeat alustat ja toimintatavat juuri sinun organisaatiollesi. Ei kannata korjata mitään mikä ei ole rikki. Mutta aina kun avautuu selkeä mahdollisuus tehdä jostain työn osa-alueesta tehokkaampaa tai miellyttävämpää, kannattaa ottaa koppi ja kokeilla toimiiko kyseinen toimintamalli sinun organisaatiossasi.

Ajat ovat muuttuneet, ja me niiden mukana. Tutkimme jatkuvasti uusia mahdollisuuksia palvella asiakkaitamme paremmin ja tuomaan asiakkaillemme parhaan mahdollisen kokemuksen Microsoft Dynamics CRM -tuoteperheestä aina järjestelmän hankinnasta jatkuvaan liiketoiminnan tukemiseen asti. Olemme myös itse omia asiakkatamme joten voimme taata tuotteidemme toimivuuden omakohtaisen kokemuksen kautta.

Mikäli sinulla on kysyttävää kymmenportaisesta matkastamme kohti sosiaalista liiketoimintaa, niin kysy rohkeasti!

Ehdota meille myös lisää blogiaiheita kommenttiosiossa! Fenix Solutions kiittää ja kuittaa.